• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
تحقیقات مدیریت آموزشی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 11 (1398-99)
دوره دوره 10 (1397-98)
دوره دوره 9 (1396-97)
دوره دوره 8 (1395-96)
دوره دوره 7 (1394-95)
دوره دوره 6 (1393-94)
شماره شماره 24
شماره شماره 23
شماره شماره 22
شماره شماره 21
دوره دوره 5 (1392-93)
دوره دوره 4 (1391-92)
دوره دوره 3 (1390-91)
دوره دوره 2 (1389-90)
دوره دوره 1 (1388-89)
. (1393). تحلیل محتوای کتاب تفکّر و پژوهش پایه ششم ابتدایی. تحقیقات مدیریت آموزشی, 6(22), 181-207.
. "تحلیل محتوای کتاب تفکّر و پژوهش پایه ششم ابتدایی". تحقیقات مدیریت آموزشی, 6, 22, 1393, 181-207.
. (1393). 'تحلیل محتوای کتاب تفکّر و پژوهش پایه ششم ابتدایی', تحقیقات مدیریت آموزشی, 6(22), pp. 181-207.
. تحلیل محتوای کتاب تفکّر و پژوهش پایه ششم ابتدایی. تحقیقات مدیریت آموزشی, 1393; 6(22): 181-207.

تحلیل محتوای کتاب تفکّر و پژوهش پایه ششم ابتدایی

مقاله 16، دوره 6، شماره 22، زمستان 1393، صفحه 181-207  XML اصل مقاله (8807 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
چکیده
هدف  پژوهش حاضر«تحلیل محتوای کتاب « تفکّر و پژوهش »  پایه  ششم ابتدایی»، بر اساس سند تحوّل بنیادین و نظریّات دانشمندانی از جمله « ماتیو لیپمن » میباشد.
 بر اساس هــــــدف مذکور 4 فرضیه و ســــــــؤال تدوین گردیده است: 1- تا چه میزان محتوای کتاب «تفکّر و پژوهش» منجر به کسب منش تفکّردر دانش آموزان  شده است ؟ 2- آیا منجربه کسب مهارت حل مسأله شده است؟ 3- محتوای کتاب در پرورش استدلال و نتیجه گیری با هدفهای تعیین شده در سند تحوّل بنیادین مطابقت دارد؟ 4- آیا در محتوای کتاب روشهای مناسبی  برای پاسخگویی به کنجکاوی دانش آموزان  در 4  عرصه  « ارتباط با خود ، خدا ، خلق و خلقت » ارائه شده است؟
 پژوهش به لحاظ هدف، در زمره ی « تحقیقات کاربردی» از نوع « پس رویدادی » میباشد.
جامعــــه این پژوهش،کلیّه معلّمان ششم ابتدایی  ناحیه 2 شهرستان ری ، استان تهران در سال تحصیلی  92- 91 میباشد که به عنوان نمونه بررسی گردیده اند.
برای جمع آوری اطّلاعات  علاوه بر شیوه ی اسنادی و مطالعــاتی ، از پرسشنامه  محقّق ساخته ای که سؤالات آن بر اساس طیف نگرش سنج 7 تایی لیکرت ارزیابی گردیده ، استفاده شده است،که روایی آن با آزمون آلفای کرونباخ (978%) اعتبار سنجی و به تأیید اساتید نیز رسیده است.
نتایج حاصل، در دو بخش توصیفی و استنباطی با استفاده از آزمون «کولموگروف » ، «اسمیرونف» ، آزمون t و آزمون «فریدمن» مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و نتایج بیانگر این است که:
محتوای کتاب در «ایجاد پرورش استدلال ، منش تفکّر ، روشهای مناسب برای پاسخگویی و طرح پرسش مناسب،» «موفّق»   ولیکن در ایجاد «کسب مهارت حل مسأله و مهارت نتیجه گیری»  دردانش آموزان ششم ابتدایی «ناموفّق»   بوده است.
کلیدواژه‌ها
تحلیل محتوا؛ منش تفکّر؛ مهارت حل مسأله؛ پرورش استدلال – نتیجه گیری؛ روش های مناسب برای پاسخگویی؛ ارتباط با خود؛ خدا؛ خلق؛ خلقت
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 941
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,340
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.