منابع فارسی:
- اسماعیلی، معصومه؛ محمود علیلو، مجید؛ بخشی پور رودسری، عباس و شریفی، محمدامین (1388). "بررسی نگرش های ناکارآمد و سبک های مقابله ای در بیماران مبتلا به فشارخون اولیه". فصلنامه مطالعات روان شناختی، دوره 5، شماره 2.
- ایرانپور مبارکی، زهرا (1389). "بررسی عوامل مؤثر برعدم موفقیت دانش آموزان شهراهوازدرکنکور سراسری سال های 87 و88". پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه چمران اهواز.
- اینانلو، مهرنوش؛ بهاء، ربابه؛ سیدفاطمی، نعیمه؛ حسینی، آغافاطمه (1391). "سبک های مقابله با استرس در دانشجویان پرستاری". مجله دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران (حیات). دوره 18، شماره 3.
- آزادیکتا، مهرناز (1391). "بررسی نقش راهبردهای مقابله ای و سبک های اسنادی به عنوان پیش بین های افت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلام شهر"، مجله دست آوردهای روان شناختی، 4(1): 99-116.
- آقامیرزایی، طاهره و صالحی عمران، ابراهیم (1391). "بررسی عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان (مطالعه موردی دانشگاه علوم و فنون مازندران)"، مجله نامه آموزش عالی، شماره 20، صص 117-140.
- بخشی، محمود؛ آهنچیان، محمدرضا (1392). "الگوی پیش بینی پیشرفت تحصیلی": نقش تفکر انتقادی و راهبردهای خودتنظیمی یادگیری، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 13(2): 153-163.
- بیگیبادی، عبداله (1387). "بررسی ارتباط بین سبکهای مقابله با استرس و پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان دختر شاهد و عادی پایه دوم و سوم دبیرستان در استان اصفهان"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی (تهران مرکزی).
- حجازی، الهه؛ رستگار، احمد؛غلامعلی لواسانی، مسعود؛ قربان جهرمی، رضا (1388). "باورهای هوشی و پیشرفت تحصیلی: نقش اهداف پیشرفت و درگیری تحصیلی". پژوهشهای روان شناختی،12(1-2 (پیاپی 23)):11-25.
- خشوعی، مهدیه سادات (1388). "رابطه شوخ طبعی با فشار روانی و سبک های مقابله در دانشجویان دانشگاه". مجله مطالعات آموزش و یادگیری دانشگاه شیراز. دوره اول، شماره اول.
- دافعی،مریم (١٣٧۶)." بررسیرابطهروشهایمقابلهایباویژگیھایفردیوسلامتروانیزوجهایناباروریزد"،پایاننامهکارشناسیارشد،دانشکدهعلومپزشکیدانشگاهتربیتمدرس.
- ریو، جان مارشال (1383). انگیزش و هیجان. ترجمه یحیی سید محمدی، تهران: نشر ویرایش.
- صافی، احمد (1385). مسائل آموزش و پرورش ایران و راهکارهای کاهش آنها، تهران: نشر ویرایش.
- ضیغمی، مریم و پوربهاالدینی زرندی، نرجس (1390). "بررسی رابطه پیشرفت تحصیلی با سلامت عمومی و سبک های مقابله ای در دانشجویان پرستاری، مامایی و بهداشت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان"، گام های توسعه در آموزش پزشکی، 8(1):41-48.
- طاهری نیا، سمانه (1391)، "رابطه ی بین راهبردهای مقابله ای و حمایت اجتماعی با خودکارآمدی و اضطراب در دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه رازی کرمانشاه.
عبدی، علی؛ آریان پور، سعید (1387)." بررسی رابطه استرس ادراک شده با سبک های مقابله ای و نقش این متغیرها در پیش بینی عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه"، فصلنامه روانشناسی تربیتی، 4(12): 143-160.
- فرجی، آناهیتا؛ آریاپوران، سعید و عبدی، علی (1389). "نقش سبک های مقابله ای و حمایت اجتماعی در تمیز دانشجویان دارای اضطراب امتحان بالا و پایین". فصلنامه روا نشناسی تربیتی شماره نوزدهم، سال ششم.
- کیامنش، علیرضا و خیریه، مریم (۱۳۷۹ ). "روند تغییرات دروندادها و بروندادهای آموزش علوم بر اساس یافته های TIMSS و TIMSS – R"، تهران : پژوهشکده تعلیم وتربیت.
- گلشنی فومنی، محمدرسول (1375). جامعه شناسی آموزش و پرورش. چاپ اول. تهران: شیفته.
- گودرزی، محمد علی و معینی رودبالی، زهرا (1385). "بررسی رابطه سبک های مقابله ای و سلامت روانی در دانش آموزان دبیرستانی". دوماهنامه دانشور رفتار، سال سیزدهم، شماره 19.
- لوگان آندره (1374). شکست های تحصیلی، شناخت و جبران. ترجمه رضوی شجاع. چاپ اول. مشهد: آستان قدس رضوی.
- محمدخانی، شهرام و باشقره، رقیه (1387)." بررسی رابطه هوش هیجانی و سبکهای مقابلهای با سلامت عمومی دانشجویان". فصلنامه پژوهش در سلامت روانشناختی، 5، 50-38.
- محمودعلیلو، مجید؛ اسمعلی، احمد؛ واحدی،حسینواحدی ورضایی، رسول (1388). "بررسیارتباطویژگیهایشخصیتی (اختلالاتشخصیت)وسبکهایحل مسألهدرزندانیانمجرم". دوماهنامه دانشور رفتار، سال شانزدهم، شماره 34.
- میکاییلی، نیلوفر؛ افروز، غلامعلی؛ قلیزاده، لیلا (1391). "ارتباط خودپنداره و فرسودگی تحصیلی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر"، روانشناسی مدرسه، 1(4):90-103.
- نریمانی، محمد و آریاپوران، سعید (1385). "بررسی فشارزاهای روانی– اجتماعی و راهبردهای مقابله ای و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دختر"، مطالعات روان شناختی، 2(4-3):39-56.
منابع لاتین:
- Gonzales NA, Tein JY, Sandler IN, Friedman RJ. (2001) On the limits of coping: Interaction between Stress and coping for inner city adolescents. Journal of Adolescents Research 2001; 16: 372-96.
- Fahs ME. (1986) Coping in school: Correlations among perceptions of stress, coping styles, personal attributes and academic achievement in inner-city junior high school students. San Francisco: Annual Meeting of American Educational Research Association; 1986: 16-20.
- Repak N 2014) Emotional fatigue: Coping whit academic pressure. Available From : URL: http:// www. Gradre sources. org/articles/emotional_fatigue.shtml.
- Cohen M, Ben-Zur, H & Rosenfeld, ML (2008). Sense of Coherence, Coping Strategies, and Test Anxiety as Predictors of Test Performance among College Students. International Journal of Stress Management, 15(3): 289-303.
- Heren, E., & Mitchell, C.W. (2003). Relationships between the five-factor personality model and coping styles. Psychology & Education: An Interdisciplinary Journal: 40(1): 38-49.
- Ireland, J. L., Boustead, R., & Ireland, C. A. (2005). Coping style and Psychological health among adolescent prisoners: A Study of young and juvenile offenders. Journal of Adolescent, 28, 411-428.
- Khan, Mehjabeen (2013) "Academic Self-Efficacy, Coping, and Academic Performance in College," International Journal of Undergraduate Research and Creative Activities: Vol. 5, Article 4.
- MacCann, C; Fogarty, G J.; Zeidner, M; Roberts, RD. (2011). Coping Mediates the Relationship between Emotional Intelligence (EI) and Academic Achievement. Contemporary Educational Psychology, 36(1):60-70.
- Morris, E. A., Brooks, P. R., & May, J. L. (2003). The relationship between achievement goal orientation and coping style: Traditional vs. nontraditional college students. College Student Journal, 37(3): 3-8.
- Struthers, C.W, Perry, RP. Menec, VH (2000). An Examination of the Relationship among Academic Stress, Coping, Motivation, and Performance in College. Research in Higher Education, Volume 41, Issue 5, pp 581-592.