- ابراهیمی قوام آبادی ،صغری (1384) . پرورش انگیزه در دانش آموزان . تهران : انتشارات رشد.
- اتکینسون،ریتا،ل.؛ اتکینسون، ریچارد، س. و هیلگارد، ارنست، ر(2000). زمینه ی روانشناسی . ترجمه محمد نقی براهنی؛ بهروز بیرشک؛مهرداد بیک؛رضا زمانی؛ سعید شاملو؛مهرناز شهرآرای (1385). تهران: انتشارات رشد.
ـ پناه علی، امیر؛ شفیع آبادی، عبدا... و احقر، قدسی (1388). اثربخشی واقعیت درمانی گروهی بر نگرش نسبت به مصرف سیگار در دانش آموزان پسر سال اول متوسطه. فصلنامه علمی ـ پژوهشی روانشناسی دانشگاه تبریز. 16 ، 4: 88-67.
ـ خالقی عباس آبادی، سمیه (1388). بررسی تاثیر روش واقعیت درمانی به شیوه گروهی بر افزایش شادکامی و سلامت روان. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مشاوره. دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شهید بهشتی.
- خوش کنش، ابوالقاسم؛ اسدی، مسعود؛ شیرعلی پور، اصغروکشاورز افشار، حسین (1389). نقش نیازهای بنیادین وحمایت اجتماعی در سازگاری اجتماعی دانش آموزان مقطع متوسطه. روان شناسی کاربردی.4 ،1 :82-94
- درتاج، فریبرز؛ مصایبی، اسداله و اسدزاده، حسن (1388). تاثیر آموزش مدیریت خشم برپرخاشگری و سازگاری اجتماعی دانش آموزان پسر15-12 ساله . روان شناسی کاربردی. 3 ،4 :62-72 .
ـ شیلینگ، لوئیس (1984). نظریه های مشاوره (دیدگاههای مشاور) . ترجمه سیده خدیجه آرین، (1386). تهران : انتشارات اطلاعات.
- فرح بخش، عبدالنبی (1389). اثر بخشی آموزش مهارت های روابط بین فردی و مدیریت هیجانها بر سازگاری اجتماعی و عزت نفس دانش آموزان . پایانامه کارشناسی ارشد رشته مشاوره. دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن.
-کاوسیان، جواد؛ فراهانی، محمدنقی؛ کدیور، پروین؛ عباسی، هومن؛ شهرآرای،مهرناز وفرزاد، ولی اله (1386). مطالعه عوامل موثر بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر دبیرستان های سراسر کشور. پژوهش های نوین روانشناختی. 2، 8 : 81-104
- محمدی درویش بقال، ناهید؛ حاتمی حمیدرضا؛ احدی، حسن و اسدزاده، حسن(1391).بررسی تاثیر آموزش راهبردهای خود تنظیمی (شناختی و فراشناختی ) بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان . علوم رفتاری. 4 ،12 :119-130 .
- محمودی کهریز، بهرام ؛ باقریان، فاطمه و حیدری، محمود(1393). بررسی نقش خود نظم دهی در سازگاری اجتماعی دانش آموزان . روانشناسی تحولی. 10 ، 40 :383-392 .
- منصور، محمود (1381). روانشناسی ژنتیک، تحول روانی از تولد تا پیری. تهران: نشر سمت
ـ موسوی اصل،سیدجاسم (1388). اثربخشی آموزش واقعیت درمانی به شیوه ی گروهی برمسئولیت پذیری وعزت نفس دانشجویان دخترمرکزتربیت معلم حضرت خدیجه زهرا (س) اهواز.پایان نامه کارشناسی ارشد مشاوره، واحدعلوم وتحقیقات خوزستان .
-هاشمیان، فاطمه؛ شفیع آبادی، عبدلله و سورانی، منصور(1387). بررسی اثر بخشی آموزش مهارتهای کنترل خشم بر سازگاری فردی-اجتماعی دانش آموزان دختر سال اول متوسطه شهرستان ماهشهر. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی10 ،35-36 :1-14
|
-Bowers, Elwood, M. (1997). The effect of CT/RT qualityschool rograming on Attendance and academic performance student, self conceptand relationship in a RoralElementary school. Journal of Reality Therapy, Vol 16, 21-30.
|
-Clark.M.H.& Schroth, C.A(2010). Examining relationships between academic motivation and personality among college students. Journal of Learning and Individual Differences. 20,19-24.
|
|
-Long, Joyce. F, Monoi. Harper,Brian. Knoblauch Dee. & Murphy, P.Karen.(2007). Academic motivation and achievement among urban adolescents. Journal of Urban Education.PP.19-42
|