1
دانش آموخته گروه مدیریت آموزشی واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران
2
استادیار گروه مدیریت آموزشی واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران
چکیده
هدف پژوهش مقایسه انگیزه پیشرفت تحصیلی و انگیزه به تحصیل دانش آموزان دوره دوم متوسطه کلاسهای هوشمند و عادی رودهن بوده است. روش پژوهش توصیفی مقایسهای بوده است. جامعه آماری دانشآموزان دوره دوم متوسطه کلاسهای عادی و هوشمند مدارس به تعداد 1532 نفر بود. 101 نفر به روش غیر تصادفی هدفمند انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامهی انگیزه پیشرفت تحصیلی سادات کاظمی (1386) و انگیزه به تحصیل قلی پور و بهرامی حصاری (1375) بود. پایایی پرسشنامهها با استفاده از آلفای کرونباخ برای انگیزه پیشرفت 83/0 و انگیزه به تحصیل 91/0 محاسبهشده، برای تجزیهوتحلیل دادهها در بخش آمار استنباطی از آزمون پیرسون کای اسکوئر، تحلیل واریانس یک متغیری دوراهه و آزمون تعقیبی شفه استفادهشده، یافتهها بیانگر آن است که بین دانش آموزان کلاسهای عادی و هوشمند و دختر و پسر به لحاظ انگیزه پیشرفت تحصیلی تفاوت معنادار وجود ندارد. بین کلاس عادی و هوشمند و جنسیت در تبیین انگیزه پیشرفت تحصیلی تعامل معنادار وجود ندارد. بین کلاسهای عادی و هوشمند به لحاظ انگیزه تحصیلی تفاوت معنادار وجود ندارد. بین دانش آموزان دختر و پسر به لحاظ انگیزهی تحصیلی و بین نوع کلاس و جنس در تبیین انگیزهی تحصیلی تفاوت معنادار وجود دارد.
میرهاشمی روته, زینب, & عبداللهی, محبوبه. (1397). تاثیر هوشمند سازی مدارس بر انگیزه پیشرفت تحصیلی و انگیزه تحصیلی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر رودهن. تحقیقات مدیریت آموزشی, 9(36), 17-38.
MLA
زینب میرهاشمی روته; محبوبه عبداللهی. "تاثیر هوشمند سازی مدارس بر انگیزه پیشرفت تحصیلی و انگیزه تحصیلی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر رودهن". تحقیقات مدیریت آموزشی, 9, 36, 1397, 17-38.
HARVARD
میرهاشمی روته, زینب, عبداللهی, محبوبه. (1397). 'تاثیر هوشمند سازی مدارس بر انگیزه پیشرفت تحصیلی و انگیزه تحصیلی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر رودهن', تحقیقات مدیریت آموزشی, 9(36), pp. 17-38.
VANCOUVER
میرهاشمی روته, زینب, عبداللهی, محبوبه. تاثیر هوشمند سازی مدارس بر انگیزه پیشرفت تحصیلی و انگیزه تحصیلی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر رودهن. تحقیقات مدیریت آموزشی, 1397; 9(36): 17-38.