- اسکات، ریچارد (1387). سازمانها: سیستم های عقلایی، طبیعی و باز. ترجمه: حسن میرزایی اهرنجانی و فلورا سلطانی تیرانی، تهران: انتشارات دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
- ترکزاده، جعفر؛ محمدی، مهدی؛ قاسمی قاسموند، محمودرضا (1393). ارزیابی اثربخشی درونی، بیرونی و نهادی سیستم آموزش در شرکت پتروشیمی اروند. علوم انسانی و هنر، سال اول، شماره 4، فروردین، صص 125 ـ 140.
- حمیدی زاده، محمدرضا (1379). پویایی سیستم. تهران: انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.
- دیویس، ک. و نیواستروم، ج. (1377). رفتار انسانی در کار (رفتار سازمانی). ترجمه: محمدعلی طوسی، تهران: مرکز آموزش مدیریت دولتی.
- رابینز، الف. (1391). تئوری سازمان: ساختار، طراحی و کاربردها، ترجمه: سید مهدی الوانی و حسن دانایی فرد، تهران: صفار.
- رجاییپور، سعید؛ کاظمی، ایرج و آقاحسینی، تقی (1387). بررسی رابطه بین مؤلفههای مدیریت کلاس درس و جوّ یادگیری در مدارس راهنمایی اصفهان. پژوهشهای تربیتی و روانشناختی، سال چهارم، شماره اول، پیاپی 9، بهار و تابستان، صص 23 ـ 40.
- شعبانی، حسن (1386). مهارتهای آموزشی و پرورشی روشها و فنون تدریس. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها.
- صمدی، پروین؛ رجائیپور، سعید؛ آقاحسینی، تقی و قلاوندی، حسن (1387). تبیین جوّ یادگیری اثربخش بر اساس مؤلفههای مدیریت کلاس در مدارس راهنمایی شهر ارومیه. اندیشههای نوین تربیتی، دوره 4، شماره 1 و 2، بهار و تابستان، صص 155 ـ 176.
- علاقه بند، علی (1392). مبانی نظری و اصول مدیریت آموزشی. چاپ یازدهم، تهران: نشر روان.
- فضلیخانی،منوچهر.(1382).روشهایتدریسفعالومشارکتی،تهران:وزارتآموزشو پرورش،انتشاراتتربیت.
- مدنی، داود (1372). مقدمه ای بر تئوری های سازمان و مدیریت. تهران: نشر دانشگاه پیام نور.
- مهرمحمدی، محمود (1380). برنامه ی درسی در علوم تربیتی: ماهیت و قلمرو آن. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
- Djigic, G., &Stojiljkovic, S. (2011).Classroom management styles, classroom climate and school achievement.Procedia - Social and Behavioral Sciences, 29, 819 – 828.
- Eisner, E. (1994). The Educational Imagination: One the Design and Evaluation of School Programs. ed, U. S. A: Macmillan College Publishing Company.
- Evertson, C. M., &Weistein, C. S. (2006).Classroom management as a field of inquiry.In C. M. Evertson, & C. S. Weinstein's (Eds.). Handbook of classroom management: Research, practice, and contemporary issues (pp. 3e15). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
- Hoy, W. &Miskel, C. (2013). Educational Administration. U. S. A: McGraw Hill.
- Konti, F. (2011).Teachers and Students Perceptions towards teachers’ classroom management applications in primary schools.Procedia Social and Behavioral Sciences, 15, 4093–4097.
- NakamurA.Raymond, (2000).Healthy Classroom Management, Canada.
- Ritter, J.T & Hancock, D. R. (2007).Exploring the relationship between certification of source , experience Levels and classroom management orientations of classroom teacher. USA colleof North Carolina at charlotte, charte, NC28223 0001,USA,Received 25 August 2004.
- Shobe , Robert, (2003).
A Classroom Management Technique a Survey of in54,
http://www.ProquestCarcerated,
Adult Stusents:Journal of correctional Education , lanham.
- Williams & Sternberg,(2000). Classroom management.<http:// Muskinggom.Seul~call~data base / organization. html./>