بخشایش،علیرضا(1392). رابطه سبکهای مدیریت کلاس با ویژگی های شخصیت معلمان مدارس ابتدایی یزد، فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، سال چهارم، شماره 2، صص 198-185.
رمضانی نژاد، رحیم، همتی نژاد،، مهرعلی،مالکی،غلامرضا(1382). بررسی مشکلات مدیریت کلاسهای تربیت بدنی از دیددگاه معلمان، فصلنامه المپیک،شماره 3و4 صص50-41.
زرین آبادی،سیامک(1380) روشهای اداره ساعات تربیت بدنی در مدارس،ماهنامه ورزش و ارزش شماره 159صص 12-26.
سیدعباس زاده،میرمحمد(1374). معلمان و روشهای کنترلل کلاس مجله علوم تربیتی دانشگاه تهران شماره 15 صص 20-1.
شنبدی، م: (1376)، بررسی عوامل مؤثر در مدیریت اثربخش کلاس درس براساس نظرات دبیران، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی، اصفهان.
علوی،سیدکاظم،سلیمانی،زهرا(1392). مقایسه باورها و نگرش های معلمان پیرامون مدیریت کلاس با توجه به ویژگی های دموگرافیک،فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، شماره 2 صص 136-115.
فرخنژاد، ن(1380)، بررسی عوامل مؤثر در مدیریت اثربخشی کلاس درس از دیدگاه دبیران مقطع متوسطه، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده تحصیلات تکمیلی، شیراز.
Aho,E,haverinen,H.l,juuso,H,Laukka,S.j & Sutinen,A(2010). Teachers principles of decision-making and classroom managemet: a case study and a new observation method,Procedia social and behavioral sciences, 9,395-402
Aminyazdi,a & Ati,A(2008). The effect of teacher characteristics on classroom management style,Journal of education,24(1),103-13
Borer,R(2003). Classroom management and its relationship to pupil control ideology,ERIC Identifier:Ed 354223
Chambers,SH.N,Henson,R.k & Sienty,S.f(2001). Personality types and teaching efficacy as predictors of classroom control orientation in beginning teahers,http://www.eric.ed.gov/ ERICWebPortal/ search/ recod.
Decarlo,M(2004). Classroom management at Crenshaw high school, California, www. Umi. Com
Djigic,G&Stojilikovic,S(2011).Classroom management styles, classroom climate and school achievement,Procedia-social and behavioral science, 29,819-828
Fowler,J & Sraple,O(2010). Classroom manage ment: What ELT students expect,Journal of Procedia social and behavioral science, 31(1),94-97
Germin,y(2002). An investigation into the influences of teachers, classroom management beliefs and practices on classroom procedures, 33-53.
Konti,F(2011). Theachers and students perceptions towards teachers' classroom management applications in primary schools, Procedia-social and behavioral science,15,4093-4097.
Lewis,T,Sugal,G & olvin,G(2000). The effects of pre corrective and active supervision on the recess behavior or elemantory students, Journal of education and treatment of children,23(2),109-121.
Martin,N.K,Baldwin,B & Yin,Z(1995). Belifes regarding classroom management style: relationship to particular teacher personality characteristics,to the educational resources information center (ERIC): beginning teahers,http://www.eric.ed.gov/ ERICWeb Portal/ search/detailmini.jsp?
Martin,N.K, Yin,Z,Mayal,H(2006). Classroom management teaching experience and gender: Do these variable impact teaching, attitudes and belifs toward classroom management style? An unpublished paper the university of texas at san Antonio.
Martin,N.K & others(1997).Beliefs regarding classroom management style,Journal of research in rural eeducation,15(12),1-5.
Martin Nancy,k(2003).The students-centered classroom environment, Middle school Journal,28(4),3-9.
Manning,M.L & Bucher,k.k(2003). Classroom management: Models, applications and cases,Upper saddle river,N.J:Merrill/Prentic Hall.
Reupert,A & Woodcock,S(2010). Success and near misses: preservice vteachers' use, confidence and success in various classroom management strategies,Teaching and teacher education,26,1261-1268.
Smith,D.K(2000).Emerging themes in problems experienced by student teachers: A framework analysis,Journal of college stident,34(4), 633-641.
Tal,C(2010). Case studies to deepen understanding and enhace classroom management skills inpreschool teacher training,Early childhood Edue Journal,38,143-152.
Wang,M.C,Walberg,H.J & Herbert,G.D(1990). What influences of learning / Journal of educational research,84(1),6-15.