- جلوداری ممقانی، بهرام (1385). تعالی سازمانی EFQM، انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران، چاپ دوم.
- نجمی، منوچهر؛ حسینی، سیروس (1385). مدل سرآمدیEFQM از ایده تا عمل. تهران: مؤسسه مطالعات بهرهوری و منابع انسانی، نشر روناس، چاپ ششم.
- ورزشکار، احمد (1387). طراحی و تبیین نظام مدیریت منابع انسانی تحقیقات، به راهنمایی دکتر ابوالفضل محمدی، دانشگاه امام حسین (ع). دانشکده مدیریت و برنامه ریزی (دکتری مدیریت منابع انسانی).
- قوی دل ،علی (1386)اصول ومبانی مدل تعالی سازمانی –تهران:موسسه مطالعات بهره وری و منابع انسانی
- نجمی، منوچهر، 1389، مدل جایزه تعالی efqm2010، انتشارات سرآمد
-European Foundation for Quality Management (2006). EFQM Excellence Model. Available at: URL: www.efqm.org
-George, C. & Cooper, F. & Douglas, A. (2003). Implementing the EFQM excellence model in a local authority. Managerial Auditing Journal, 18. 2, 122- 127.
-Tari, J. J. (2006). An EFQM Model self– assessment exercise at a Spanish university. Journal of Education Administration. 44. 2. 188-170.
-Moullin, M. (2007). Quality Management, Performance Measurement, Organisational Excellence. Center for Individual and Organizational Development. Sheffield HallamUniversity. City Compus, Harward Street, Sheffield.
Charles Aubrey(2005).” THE ECOMOMIC IMPACT OF APPLYING EFQM (2006 )", Asia Pacific Quality Organization & American Society For Quality, USA.