- ابو حمزه، فرهاد. (1367). مقایسه عملکرد فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم با معلمان حق التدریسی. دانشگاه تهران. 1367
- الیوا، پیتر.(1378). نظارت و رهبری آموزشی. جواهری، منوچهر.(مترجم) دفتر همکاری های علمی بین المللی آموزش و پرورش.
- باریکانی، فرامرز. (1378). بررسی سطح کارآیی معلمان فارغ التحصیل از مراکز و دانشسراهای تربیت معلم در مقایسه با سایر معلمان. با همکاری دفتر تربیت معلم.
- بوکانی، اصغر. (1379). مقایسه میزان کارآیی معلمان طرح استخدام آزاد و متعهدان خدمت در آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی. شورای تحقیقات استان.
- تحت کش ها، زهرا.(1379). ارزشیابی و مقایسه مهارت های حرفه ای و سطح کارآیی معلمان زن و مرد مقطع چهارم و پنجم ابتدایی تهران.
- خردمند، محمدعلی. (1384). «بایسته های معلمی»، فصلنامه داخلی علمی- آموزشی فرهنگیان بسیجی سال سوم.
- رابینز، آنتونی.(1382). گام هایی به سوی موفقیت، افشار، سوسن.(مترجم)، تهران، انتشارات آگاه.
- روزا، ماریاتورس.(1380). تربیت معلم به سوی الگویی تازه برای آموزش معلمان. فریبرز مجیدی (مترجم) چاپ دوم، انتشارات پژوهشکده تعلیم تربیت.
- رئوف، علی.(1381). « بررسی جنبش جهانی برای بهسازی تربیت معلم». ماهنامه آموزشی، تحلیل، اطلاع رسانی، رشد تکنولوژی آموزشی، شماره 141 .
- سیف، علی اکبر.(1372). « ملاک های شایستگی معلم». فصلنامه مدیریت در آموزش و پرورش، شماره 121.
- صافی، احمد.(1381). «تربیت و تأمین معلم در ایران». فصلنامه تعلیم و تربیت، شماره4.
- صالح پور، معصومه.(1383). بررسی رابطه رضایت شغلی دبیران دبیرستان ها با تعهد سازمانی آنها در آموزش و پرورش نواحی 4،6،7 مشهد در سال تحصیلی82-81 . فصلنامه مدیریت در آموزش و پرورش، دوره دهم.
- قهرمانی، جعفر.(1383). «تأثیر وسایل کمک آموزشی در تدریس و یادگیری» نشریه ماهانه آموزشی. تربیتی پیوند، شماره های 295-294
- مهر محمدی، محمود.(1374). مبانی علمی هنر تدریس. تهران، انتشارات مدرسه.
- نوروزی و همکاران. (1376).روش ها و فنون تدریس. دانشگاه پیام نور.
- Robbins Stephen(1998). P.Organizational Behavior 8 And Ed,New Jersey Prentice-Hall.
- Benjamin,Gail .(1998). Japan’s School.Five Lessons.The Third Annual Bobby Hall Luxenbery Memorial Lecture.February. Rol.5.No.3.
- Dewalt, Mark & Ball .(1987). Donald W.(Some Effects Of Training On The Programs And Personnel (An Effective School Approach)Allyh And Bacon,Inc.
- Everston.C.M.& Smylie (1987). M.A. Research On The Classroom Proceises.Views From Two Perspectives .In.J.A.Glover &R.R Ronning (Eds)Historical Foundations Of Educational Psychology-New York:Plenum.