- حسینعلی، جاهد.(1384). سلامت سازمانی. ماهنامه تدبیر، مرداد ماه، شماره 159، ص 16-20.
- حسینی، سارا. (1386). بررسی مقایسه ای سلامت سازمانی مدارس زیر نظر مدیران فارغ التحصیل رشته مدیریت آموزشی با مدیران سایر رشته ها از نظر دبیران آن ها در دبیرستان های دولتی دخترانه شهرستان ارومیه. پایان نامه کارشناسی ارشد، ص 50 .
- زکی، محمد علی. بررسی سلامت سازمانی مدارس شهر رضا. فصلنامه مصباح، شماره 38 ، عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع)، سال دهم،ص 72 – 82 .
- عزیزی مقدم، ابوبکر.(1385). بررسی رابطة کانون کنترل مدیران با سلامت سازمانی مدارس شهرستان مهاباد. پایان نامه کارشناسی ارشد، ص21- 25 .
- علاقه بند، علی. (1384). مبانی نظری و اصول مدیریت آموزشی. انتشارات روان، چاپ هفدهم، ص13.
- قنبری کوهنجانی، فرزاد. (1377). بررسی وضعیت سلامت سازمانی مدارس متوسطه دولتی و غیرانتفاعی شهرستان شیراز ازدیدگاه معلمان. پایان نامه کارشناسی ارشد، فروردین ماه، ص 4-19.
- لنچیونی، پاتریک. (1385). چهار دغدغه مدیران (حکایت سلامت سازمانی ). ترجمه فضل اله امینی، انتشارات افرا، چاپ اول ، ص9-187 .
- وین ک. هوی، دنیس جی.سبو. با همکاری کوین ام. بارنز، جان وی. هانوم، جیمز دی. هافمن. (1386). کیفیت مدارس راهنمایی باز بودن و سلامت. ترجمه نصراله قشقایی زاده، لیلا احمد زاده انتشارات آراد، چاپ اول، ص 38-138.
- وین.ک.هوی و سیسل ج. میسکل، (1382). مدیریت آموزشی تئوری. تحقیق و عمل، ترجمه دکتر میرمحمد سید عباس زاده، انتشارات دانشگاه ارومیه، چاپ چهارم، ص 448.
- Graham, S. L. (2003). Assessment of Organizational Health at the National Energy Board.11-13
- Hoy,W. K., Patrick. B. F. (1990). Effective Supervision/Theory into Practice.
-Hoy, W. K., Tarter, C. J. & Kottkamp, R. B. (1990). OpenSchools/ Healthy Schools, Measuring Organizational Climate.
-Janice J. B. (2001).The Investigation of the Relationship Between Middle School Organizational Health,School Size, and School Achievement in the Areas of Reading, Mathematics, and Language14-44