- اجتهادی، مصطفی.(1372). تحلیلی بر توانمندی های و کاستی های نظام آموزش عالی جمهوری اسلامی ایران. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، سال ششم. شماره 3 شماره مسلسل 17.
- ذوالفقار، محسن.(1375). بررسی و تحلیل کیفیت تدریس مربیان عضو هیات علمی رشتههای علوم انسانی، (دانشگاه های شهر تهران). تهران: دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده علوم انسانی.
- جویس، بروس، مارشا ویل و امیلی آالهون .(1380). الگوهای تدریس 2000، ترجمه محمد رضا بهرنگی، تهران : انتشارات آمال تربیت.
- شعبانی، حمید .(1371). مهارت های آموزشی و پژوهشی، تهران: سمت.
- ظهور، علیرضا و اسلامی نژاد، طاهره.(1381). شاخص های تدریس اثر بخش از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان، فصل نامه پایش. سال اول شماره چهارم، پاییز 1381، صص 13-5.
- لیاقت دار، جواد، عابدی، محمد رضا، جعفری، ابراهیم و بهرامی، فاطمه.(1387). مقایسه میزان تأثیر روش تدریس بحث گروهی با روش تدریس سخنرانی بر پیشرفت تحصیلی و مهارت های ارتباطی دانشجویان.
- هومن، حیدرعلی.(1370).یافته های پژوهش در علوم رفتاری، شناخت روش علمی.تهران: ناشر.
-Areglado, Ronald R.C., Pamela Bradley& S. Lane (1996); Learning for life; America: cokwin Press.IC.
-Aultman، LP.(2006). An unexpected benefit of formative student evaluations. College Teaching 2006; 54(3): 251-8.
-Greenwood، GE، Bridges، CM، Ware، WB and McLean، JE.(1993). Student evaluation of college .
-Morrison. J.(2003). ABC of learning and teaching in medicine: Evaluation. BMJ 2003 Feb 15; 326(7385): 385-7.
-Paterson ،B and Crawford ، M. (1994).Caring in nursing education: an analysis. J Adv Nurs 1994; 19(1): 164-73.
-Paulsen.(2002). MB. Evaluating teaching performance. New Directions for Institutional Research، 2002; 114: 5-18.
-savery,j.& duffy,t.(1996).problem-based learning : an instructional model and its constructivist framework .in b.Wilson(ed.),constructivist learning environments: case studies in instructional design .new jersey: educational technology publications.
-Johnson, D.W. & R.T. Johnson (1989); “Conflict in the Classroom controversy and Learning ” ; Review of Educational Research.
-Schmidt HG, Van der Arend A, Moust JH, Kokx I, Boon L. )1993(. Influence of tutor’s subject-matter expertise on student effort and achievement in problem-based learning. Academic Medicine; 68: 784-91
-Spencer، J.(2003). ABC of learning and teaching in medicine. BMJ 2003 Mar 8; 326(7388): 543-5.
-Tang ، FI، Chou، SM and Chiang HH.(2005). Students' perceptions of effective and ineffective clinical instructors. J Nurs Educ 2005 Apr; 44(4): 187-92.
-Theal M.(2002). Faculty evaluation. In: Forest J، Kinser K، editors. Higher education in the United States: An encyclopedia. Santabarbara: ABC-CLIO;. p. 214-16.
-Zoller V.(1992). Faculty teaching performance evaluation in higher education: issues and implications. Science Education، 1992; 76(6): 673-84.