- داوری اردکانی، رضا.(1375).خلاقیت و فرهنگ. فصلنامه تحقیقاتی در مسایل فرهنگی و اجتماعی شماره 4.
- سرکارآرانی، محمد.(1382).اصلاحات آموزشی مدرن سازی با تأکید بر مطالعه تطبیقی آموزش و پرورش ایران و ژاپن.انتشارات روزگار.
- صفوی، سید موحد.(1384).شیوه های پرورش خلاقیت در دانش آموزان پایه ابتدایی از دیدگاه معلمان، مدیران و متخصصان استان گیلان. پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.
- طالبی، روح اله.(1384). روش ها و شیوه های ایجاد و پرورش خلاقیت در دانش آموزان مدارس ابتدایی. پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن.
- فلاح دار، مهدی.(1387). رابطه روش های تدریس با شکوفایی خلاقیت دانش آموزان پایه دوم و سوم راهنمایی شهرستان نظرآباد هشتگرد. پایان نامه کارشناسی ارشد برنامه ریزی آموزشی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن.
- عرب پوریان، معصومه(1375).بررسی محتوای کتب علوم پایه ابتدایی و تناسب آن با مراحل رشد ذهنی پیاژه .پایان نامه کارشناسی ارشد برنامه ریزی آموزشی، دانشگاه تربیت معلم تهران.
- نسرین دوست، نسترن(1386).مدرسه قاتل خلاقیت است.روزنامه اعتماد ملی، شماره 5032، سال نهم.
- واعظی نژاد، محمد(1388).نوآوری و خلاقیت نردبان توسعه. روزنامه همشهری شماره 4230، سال شانزدهم.
- حسنی، محمد و کاظمی، یحیی (1382)، طرح ارزشیابی توصیفی (اهداف، اصول و راهکارها)، تهران، آثار معاصر.
- کمالی، ابوالفضل (1388)، مهارت ها در هزارۀ سوم، نشریه نگاه نو به رویدادهای آموزش و پرورش، شمارۀ 387، هفته چهارم.
- حیدری تفرشی، غلام حسین؛ یوسفی سعید آبادی رضا؛ خدیوی، اسدالله. (1381)، نگرشی نوین به نظریه های سازمان و مدیریت در جهان امروز، تهران، انتشارات فرا شناختی اندیشه.
-Grover Haeey(2008).Fromative assessment: student Responses and observation of Lerrning.
-Race(1995).Assessment A quide to student.