- ابومحمدی، مرضیه و خانقانی.(1382). بررسی دیدگاه معلمان دوره ابتدایی درباره ارزشیابی توصیفی در استان یزد،سازمان آموزش و پرورش استان یزد.
- آزاد، قاسم.(1381). تاثیر ارزشیابی تکوینی منظم بر کاهش اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر شهر تهران.پایان نامهکارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه آزاد اسلامی
- بازرگان، عباس.(1375). ارزشیابی آموزشی. تهران: انتشارات سمت
- بازرگان، عباس. (1380). مقدمه ای بر ارزیابی آموزشی و آموزشگاهی و الگوهای آن.همدان: انتشارات دانشگاه بوعلی سینا
- حسنی، محمد و حسین احمدی. (1385). ارزشیابی توصیفی. تهران: انتشارات مدرسه
- حقیقی، فهیمه السادات. (1384). نقش ارزشیابی مستمر در تعمیق یادگیری دانش آموزان پایه دوم ابتدایی شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد، چاپ نشده، تهران: پیام نور
- حیدری، شعبان. ( 1375). تاثیر اجرای ارزشیابی تکوینی بر افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال اول دبیرستان های نظام جدید منطقه فریدون کنار. رساله کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی
- خورشیدی، عباس و ملک شاهی راد. (1382). ارزشیابی آموزشی. تهران: انتشارات یسطرون
- خورشیدی، عباس و غندالی. (1378). مقدمات مدیریت آموزشی و آموزشگاهی. تهران : انتشارات کیا
- خورشیدی وغندالی.(1382). ارزشیابی ترکیبی، گامی نوین درارزشیابی دانش آموزان. مجموعه مقالات اولین همایش ارزشیابی تحصیلی.
- رستگار، طاهره. (1384). ارزشیابی در خدمت آموزش.تهران: انتشارات منادی تربیت.
- زندی دره غریبی، تاج محمد.(1381). بررسی تأثیر ارزشیابی مستمر بر کاهش اضطراب امتحان و افزایش عملکرد دانش آموزان پسر پایه سوم راهنمایی شهر ایذه. خوزستان: پژوهشکده تعلیم وتربیت
- سپاسی،حسین.(1371). مقایسه تحصیل ارزشیابی تکوینی وارزشیابی پایانی پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه شهید چمران. مجله علوم تربیتی و روان شناسی
- سپاسی، حسین. (1382). بررسی تاثیر ارزشیابی تحصیلی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کلاس سوم راهنمایی در درس ریاضیات. تهران: اولین همایش ارزشیابی تحصیلی، دفتر ارزشیابی تحصیلی و تربیتی.
- سیف،علی اکبر.(1375). اندازه گیری پیشرفت تحصیلی. تهران: انتشارات آگاه
- سیف، علی اکبر.(1380). روان شناسی پرورشی. تهران: انتشارات آگاه
- سیف، علی اکبر.(1383). اندازه گیری سنجش ارزشیابی آموزشی. تهران: انتشارات آگاه
- سیف، علی اکبر.(1387). روان شناسی پرورشی در روان شناسی یادگیری و آموزشی. تهران: انتشارات امیرکبیر
- شعبانی، حسن. (1380). مهارت های آموزشی و پرورشی. تهران: انتشارات سمت
- شاهزمانی، محمد.(1380). بررسی نحوه ارزشیابی مستمر نظام سالی ـ واحدی دوره متوسطه استان اصفهان. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاداسلامی واحد خوراسگان
- صافی،احمد.(1378). تمرین معلمی. تهران: انتشارات رشد
- صافی، احمد.(1380). سازمان و قوانین آموزش و پرورش ایران. تهران: انتشارات سمت
- فضلی خانی منوچهرو علیرضا محمدمیرزایی.(1383). ارزشیابی از فرایند های کیفی مدارس راهنمایی تحصیلی، تهران: انتشارات آزمون نوین
- فضلی خانی، منوچهر. (1386). ارزشیابی کیفی و تحولات نظام ارزشیابی تحصیلی تربیتی دورة راهنمایی تحصیلی ایران ( در دفتر آموزش و پرورش راهنمایی تحصیلی با همکاری سازمان آموزش و پرورش)همایش ملی ارزشیابی و پیشرفت تحصیلی. بوشهر: انتشارات حضرت معصومه(س).
- فتحی واجارگاه، کورش.(1380). اصول برنامه ریزی درسی. تهران: انتشارات ایران زمین
- فراهانی،مهدی.(1384). مقدمه ای برارزشیابی کیفی آموخته های فراگیران. تهران: انتشارات تربیت
- قورچیان، نادرقلی وهمکاران.(1377). نظریه های یادگیری ونظریه فراشناخت درفرایند یاد دهی- یادگیری. تهران: انتشارات تربیت
- کاوه پورابرقویی، زهرا. (1382). بررسی تاثیر ارزشیابی تکوینی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شهر اصفهان.پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان
- کرد، بهمن.(1381). بررسی تأثیر بازخورد و ارزشیابی تکوینی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه پنجم شهرستان بوکان. پایان نامه کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه تربیت معلم
- کیامنش، علیرضا. (1374). روش های ارزشیابی. تهران: انتشارات دوران.
- مهجور، سیامک.(1374). وجوه متمایز کننده ارزشیابی آموزشی از اندازه گیری. فصلنامه تعلیم وتربیت 39و40 صص 116-95.
- مهجور، سیامک رضا. (1376). ارزشیابی آموزشی. شیراز: انتشارات ساسان
- محمدمیرزایی،علیرضا.(1377). ارزشیابی درمدارس. تهران: انتشارات شورا
- ملک شاهی، محمدرضا.(1379). ارائه چهارچوب نظری درخصوص الگوی ارزیابی واعتبار بخشی مراکز پیش دانشگاهی. پایان نامه کارشناسی ارشد، لرستان: مرکزمدیریت دولتی
- موسوی، فرشته.(1383). چهارگام اساسی در ارزشیابی پیشرفت تحصیلی. تهران: انتشارات عابد
- هومن، حیدرعلی.(1375). زمینه ارزشیابی برنامه های آموزشی. تهران: انتشارات پارسا
-Black. And wiliam D.Inside, (1998) The black box: raising stamdards Through classroom assessment, London, King, s college Londonschool of Education.
-Colman,r .(1988) abnormal psychology and modern life. Scotte.
-Hebdige ,R.(2003).Teacher portfolio assessment.Eric:Ed 385608.
-Kubiszyn.T. and borich G.(2010)Educational Testing and measurement: classroom Application and practice, NJ:John wiley and sons,inc.
-Keranbak,R.(1984). Setting a new agenda for assessment learning, 21,62-64.
-Klenowski ,V.(2000).Developing portfolios for learning and assessment. London: Routledge folmer.
-Klenowski,V.(2002).Developing porefolios for learning and assessment. London: Routledge.
- Taylor, c.w.barron. scientific creativity. N.Y.1963.
-Lachiver ,R.& Tardif,G.L,(2002). Teacher Evaluation, student self- evaluation. Journal of learning disabities, 13(5).
-Moya,N.& Malley , G.(1998). A portfolio assessment model for ESI. Educational Issues. Spring,18.36.
-Papham,R.(1971).Entwining feed bach, slf, and peer assessment. Academic Exchange quarterly,9,225-230.
-Skeryon,L.R.(1984) Educational evaluation and measurement Maxwell Macmilliax, International.
-Stik,R.(1975). New assessment beliefs for a new school Mission. Phi delto kappan, 86, 22-32.
-sowain, M.(1995).The text book: Bridge or wall? Applied linguistics and language Teaching, 2(1),32-35.
-Wiggins, G.p.(1998). Assessing student performance. Exploring the purpose and limits of Testing. Sanfrancisco. Sanfrancisco: josey Basspublisher.