- آزاد، حسین. (1380). آسیبشناسی روانی. تهران: بعثت.
- ابوالمعالی، خدیجه و همکاران. (1379). هفت ویتامین C. انتشارات ساوالان.
- اکبری، محمد و همکاران. (1386). بررسی هوش هیجانی در دانشجویان دانشگاه اراک و رابطه آن با اضطراب رایانه. فصلنامه اصول بهداشت روانی. سال نهم، پاییز و زمستان.
- بنیسی، پریناز و دلفان آذری، قنبرعلی. (1388). رابطه بین مهارتهای مقابله با استرس و پیشرفت تحصیلی اعضای باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی. طرح پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن.
- دهشیری، غلامرضا. (1384). بررسی رابطه هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. تازهها و پژوهشهای مشاوره. جلد 5. شماره 18.
- سبحانینژاد، مهدی. (1387). هوش هیجانی و مدیریت در سازمان. یسطرون.
- شاهقلیان، مهناز. (1386). رابطه هوش هیجانی و سبکهای مقابله با استرس با الگوهای ارتباطی میان زوجین. تازهها و پژوهشهای مشاوره. تابستان.
- فرهادی ثابت، عباس. (1384). مهارتهای مقابله با استرس. چاپار فرزانگان.
- گنجی، حمزه. (1386). بهداشت روانی. انتشارات ارسباران.
- Abldin and Robinson. (2002). Primary teachers knowledge and acquisition of stress relieving strategies, British. Journal of educational psychology, Vol 66.
- Ben Shalet. (1988). Headteacher stress. Coping and health. Aldershot, Avebury.
- Blalock. J. Joiner. (2000). Interaction of cognitive avoidance coping and stress in predicting depression.
- Brackett, M.A.; Mayer, J.D. & Warner, R.M. (2004). Emotional Intelligence and Its Relation to Everyday Behaviour. Personality and Individual Differences. 36, 1387-1402.
- Cecchini, Jose, Gonzales, Carman. (2001). Occupational stress, burnout and health in teachers, a methodological and theoretical analysis, Review of educational Research.
- Celeya, Hunce. (2001). Stress, social support and fear of disclosure, British journal of health psychology.
- Ciarrochi, J; Deanc, F. P. & Anderson, S. (2002). Emotional Intelligence Moderates the Relationship Between Stress and Mental Health. Personality and Individual Differences. 32. 197-209.
- Corsini, I. and Freeman. (2002). Teaching without stress. London Paul champman.
- Gled Fred. (1980). Teacher stress and cognitive style. British journal of educational psychology, Vol 63.
- Goleman, Daniel. (1998). Working with the emotional intelligence, ABant am Book.
- Goleman, Daniel. (2001). An EI-Based Theory of Performance, retrieved from. www.eiconsortium.org.
- Goleman, Daniel. (2003). The emotionally intelligent workplace, chapter 3- An EI-based Theory of Performance, retrieved from. www.eiconsortium.org.
- Lazaros, F.R. (1966). Stress management for the individual teacher, Lancaster, Frame work press.
- Lazarruss, SR. (1984). Stress-buffering factors related to coping. Vol 3.
- Lopes, P. N.; Salovey, P. & Straus, R. (2003). Emotional Intelligence Personality, and The Perceived Quality of Social Relationships. Personality and Individual Differences. 35, 641-658.
- Mayer, J.D., & Salovey, P. (1997). What is Emotional Intelligence: In P. Salovey, & D. Sluyter (Eds.). Emotional Development and Emotional Intelligence: Implications for Educators (pp. 2-21). New York: Basic Books.
- Mouse, G., Beling. (1985). Stress in special educational needs teachers, Aaldershot, Arena.
- Otvator, M. (1994). Teaching and stress, Milton Keynes, open university press.
- Solay, H. (1976). Stress management for teachers, Lancaster, framework press.
- Wool Folk, C. and Pratt. (2004). Teachers stress and school, London, National union of teachers.
- www.aftab.ir
- www.Irib.ir
- www.world news.com