- ابراهیمی، علی. (1373). بررسی میزان آشنایی معلمان پایه اول ابتدایی استان بوشهر با روش تدریس و مفاهیم علمی دروس پایه. شورای تحقیقات آموزشی اداره کل آموزش و پرورش بوشهر.
- ادیب نیا، اسدالله. (1383). بررسی موانع اجرای روش های تدریس فعال در مدارس ابتدایی شهر تهران. موسسه پژوهش برنامهریزی درس و نوآوری های آموزشی، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی.
- آبیار، شهناز. (1384). مطالعه عوامل موثر برکارایی معلمان در تدریس از دیدگاه مدیران و دبیران مدارس ایلام. پایان نامه کارشناسی ارشد پیام نور. تهران.
- بصری، سیدابراهیم. (1373). بررسی میزان آشنایی معلمان پایه اول ابتدایی استان بوشهر با روش تدریس و مفاهیم علمی دروس پایه. شورای تحقیقات آموزشی اداره کل آموزش و پرورش بوشهر.
- پوربهی، عبدالله. (1373). بررسی میزان آشنایی معلمان پایه اول ابتدایی استان بوشهر با روش تدریس و مفاهیم علمی دروس پایه. شورای تحقیقات آموزشی اداره کل آموزش و پرورش بوشهر.
- تاجیک، عزیزالله. (1383). عملکرد معلمان پایه پنجم ابتدایی با توجه به میزان آگاهی آنان از اهدای روش تدریس، مهارت های تدریس- کاربرد مواد آموزشی- روش ارزشیابی و کیفیت سوال های امتحانی در درس تعلیمات اجتماعی، رسالة دکتری دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، تربیت معلم.
- دایی زاده، حسین جان. (1385). بررسی میزان آشنایی معلمان دوره متوسطه با مبانی برنامه ریزی درسی و اصول یادگیری، رساله دوره دکتری برنامه ریزی درسی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران.
- دانش پژوه، زهرا. (1382). ارزشیابی مهارت های حرفه ای معلمان علوم و ریاضی در دوره راهنمایی و ارایه روش های ارتقای کیفی آن. موسسۀ پژوهشی برنامه ریزی درسی و نوآوریهای آموزشی.
- رضاپور، نوربخش. (1383). بررسی میزان موفقیت جشنواره الگوهای برتر تدریس در دوره ابتدایی در شهرستان جویبار. مرکز تحقیقات آموزش وپرورش استان مازندران.
- شریعتمداری، علی. (1338). بررسی میزان اطلاعات تربیتی معلمان مدارس ابتدایی ایران. رسالة دکتری دانشگاه تنسی آمریکا.
- عابدی اصفهانی، احمد. (1379). بررسی میزان آشنایی معلمان دوره ابتدایی استان اصفهان بانظریه های یادگیری و بکارگیری آن ها در فرایند تدریس چکیده خلاصه گزارش طرح پژوهش و پایان نامه مؤسسۀ پژوهش و برنامهریزی درسی و نوآوری های آموزشی.
- فرزان، مسعود و دیگران. (1380). کتاب معلم، روش تدریس ریاضی دوره راهنمایی تحصیلی؛ نشر کتاب های درسی ایران.
- کریمی، عبدالعظیم. (1384). بررسی نتایج مطالعه بین المللی پیشرفت سواد خواندن (Pirls)2001. فصلنامه تعلیم و تربیت. شماره 1. ناشر پژوهشکده تعلیم و تربیت.
- کیامنش، علیرضا. (1377). مقایسه عملکرد ریاضی دانش آموزان سال سوم راهنمایی در دو مطالعه بین المللی و بررسی محتوای آموزشی ریاضی در برنامه های درسی، سومین کنفرانس آموزشی ریاضی ایران، کرمان.
- مرزوقی، رحمت الله و همکاران. (1385). کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش ضمن خدمت معلمان ابتدایی: رویکردی نو به آموزش حرفه ای معلمان. مجموعه مقالات همایش نوآوری در برنامه های درسی دوره ابتدایی، دانشگاه شیراز اسفند ماه.
- مبشر، منوچهر.(1376).بررسی دانش نظری معلمان علوم وریاضی. پژوهشکده تعلیم و تربیت.
- مرعشی، علی اکبر. (1374). بررسی مهارت های شغلی معلمان دوره ابتدایی. مرکز تحقیقات آموزشی وزارت آموزش و پرورش.
- ولی پور، احمد. (1388). میزان آگاهی معلمان دوره راهنمایی و مرتبط از مبانی برنامه ریزی درسی و اصول یادگیری پایان نامه دوره دکتری برنامه ریزی درسی و اصول یادگیری. رسالة دوره دکتری برنامه ریزی درسی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران.
- یوسفیان، هوشنگ. (1387). مقایسه مهارت های حرفه ای معلمان دوره راهنمایی شرکت کننده در جشنواره الگوهای برتر تدریس با سایر معلمان استان مازندران در سال تحصیلی 1387 مرکز تحقیقات آموزش و پرورش استان مازندران.
- یادگارزاده، غلامرضا. (1384). بررسی میزان آگاهی معلمان از روش های ارزشیابی تکوینی و میزان کاربرد آن در کلاس درس، مرکز تحقیقات سازمان آموزش و پرورش استان همدان.
-cardinals , k.(2007). The master typical characteristic the journal of psychoeducational.
-Gus key , T . (2003) . How classroom assessments improve learning. Educational leadership, 60 (5) , 6 -11.
-markers, A . (2006). identifying master characteristic : the journal of psychology , 78 , 22.
-Nuhfer , E . B. (1994). The place of formative Evaluations in Assessment . Available in http://www.mid.muohio.eda/etl/assessmat. Cfm.
-Richardson , K . (2008) . The standpoint collegian aground master characteristic . The Journal of curriculum , 26 , 39 - 40.
-Saki Saka, A .Arzu.saka. (2009).Student teachers, Views about effects of school practice on development of their professional skills.procediaSchool and Behavioral sciences.
-Tong, Lee Fui and BoomHan,Huber man (2005). Applying TQM philosophy to the teaching and learning process, Monash University, Malaysia.
-Villegas_reimers .(2007).teacher professional development :an international review of the literature.unesco;international institute for educational planning.