- اسکندری، حسین و کیانی، ژاله.(1386). تأثیر داستان بر افزایش مهارت فلسفه ورزی و پرسشگــری دانش آموزان.تهران: فصلنامـــه مطالعات برنامه درســی. سال دوم. شمــاره 7.
- اسمیت، فیلیپ جی.(1382). ذهنیت فلسفی در مدیریت آموزشی، ترجمه
محمدرضا بهرنگی. تهران: نشر کمال تربیت.
- ارجی، علی اصغر.( 1386). داستان؛ زبان روشن و ازلی مولانا. تهران: مجموعه مقالات همایش بین المللی بزرگداشت هشتصدمین سال تولد مولانا جلال الدین محمد بلخی رومی.
- تقوی، محمد.( 1386). قصه میدان عمل «نقد و نظری درباره قصه پردازی با عرفان عملی در مثنوی». تهران: مجموعه مقالات همایش بین المللی بزرگداشت هشتصدمین سال تولد مولانا جلال الدین محمد بلخی رومی.
- پور خالقـــی، م. (1381). درخت در شاهنامـــه. مشهـــد: انتشارات آستــان قدس رضوی.
- شفیعی، فاطمه.( 1386). گفت و گو در داستان های مثنوی. تهران: مجموعه مقالات همایش بین المللی بزرگداشت هشتصدمین سال تولد مولانا جلال الدین محمد بلخی رومی.
- کردی، رسول. (1386). نمادهای حیوانــی در مثنوی مولوی.تهران: مجموعه مقالات همایش بین المللی بزرگداشت هشتصدمین سال تولد مولانا جلال الدین محمد بلخی رومی.
- کریمی موغاری، فریده.(1386). بررسی ساختاری قصه ای از مثنوی مولوی. مجموعه مقالات همایش بین المللی بزرگداشت هشتصدمین سال تولد مولانا جلال الدین محمد بلخی رومی.
-کم ، فیلیپ.(1379). داستان های فکری: کندو کاو فلسفی برای کودکان. ترجمه
احسانه باقری. تهران: امیرکبیر.
- Allen, Hollis P. The Federal Government and Education [1785-1950]: The Original and Complete Study of Education for the Hoover Commission Task Force on Public Welfare. New York: McGraw Hill, 1950.
- Birman, B. and Lipman. M. (1970). "The Federal Role in Elementary and Secondary Education: New Directions and Continuing Concerns." The Urban Lawyer 14, no. 3 (1982): 472-500.
- Coninjs,.(1981). Right to Education: Anatomy of the Pennsylvania Case and Its Implications for Exceptional Children. New York: Teachers College Press.
- Haynes F. (2002 )Evaluation of thinking K-12. FA.PCA Conference In Austeralia. Tasmania Association of philosophy for children.
- Lipman. M. (2001). "Philosophy for children and critical thinking. The national forum 6, No, 5.
- Spord. Tim(1997). what is a community of Inquiry? Critical thinking Across the Discriplines. voL 17- No,1.
- Sprod, Tim. (2002), Philosophy and childhood, FAPA confernce In Austeralia, Tasmania Association of philosophy for children.