- امینی، فضل اله. (1383)، رهبری عاطفی، گزیده مدیریت، انتشارات اردیبهشت.
- انصاری رنانی، قاسم. (1384)، رابطه هوش هیجانی با رهبری تحول آفرین در مدیران صنعت بیمه. چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت.
- دلاور، علی. (1380)، روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. تهران: انتشارات نشر ویرایش، چاپ نهم.
- زعیمی، مریم؛ ونکی، زهره؛ حاجی زاده، ابراهیم. (1383)، بررسی ارتباط بین سبک های رهبری مدیران پرستاری و توانمندی پرسنل پرستاری. طب و تزکیه، زمستان، 1(55)، 34-46.
- گلمن، دانیل. (1379)، هوش عاطفی (ترجمه حمیدرضا بلوچ). تهران. انتشارات جیحون.
- لطیفیان، مرتضی؛ سیف، دیبا. (1386)، بررسی تأثیر خودآگاهی بر اختلالات روابط بین فردی دانشجویان. شیراز: علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، ویژه نامه علوم تربیتی، 26 (3)، 137-150.
- مختاری پور، مرضیه و همکاران. (1386)، مدیریت و رهبری باهوش هیجانی. ماهنامه تدبیر، بهار 86 شماره ۱۶۵.
- مختاری پور، مرضیه؛ سیادت، سید علی؛ امیری، شعله. (1386). بررسی رابطه بین هوش هیجانی و بازدهی های رهبری (مدل برنارد باس). مدیران گروه های آموزشی دانشگاه اصفهان، مطالعات تربیتی و روان شناسی، مهر، 8(2)، 95-110.
- مک دانلد، جان. (1381)، مدیریت دانش. (ترجمه بدری نیک فطرت). تهران: کیفیت و مدیریت، 3(6). (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی 2003).
- یعقوبی نور، محمد؛ اورعی یزدانی، بدرالدین؛ مقدمی، مجید. (1388)، بررسی رابطه بین هوش عاطفی و سبک رهبری تحول آفرین. دانشگاه سیستان و بلوچستان، دانشکده مدیریت و حسابداری، 9(2)، 119-144.
-Alston, B. A. (2009). An examination of the relationship between emotional intelligence and leadership practices, D. B. A. Nova Southeastern University, 126.
-Caruso, D. R.&Wolff, C. (2001). Emotional intelligence in the workplace, in the emotional intelligence in everyday life: A scientific inquiry, Edited by: J. Ciarrochi & J. P. Forgas& J. D. Mayer, Psychology press.
-Drucher, P. F. (1992). The new society of organization, Harvard business review, 70(5), 95-104.
-Jordan, R.J.&Ashanasy, N. M.&Hartel, C. E. J. & Hooper, G.S. (1999). Workgroup emotional intelligence: Scale development and relationship to team process effectiveness and goal focus. Manuscript submitted for?? Published.
-Koman, S. E. & Wolff, B. S. (2008). Emotional intelligence competencies in the team and team leader; A multi-level examination of the impact of emotional intelligence on team performance, The journal of management development, Bradford: 27(1), 55.
-Milillo, M. S. (2009). Analysis of emotional intelligence among management leaders and non- management leaders in software development, D.M.University of Phoenix, 116.
-Rachel, W. K. (2007). Emotional intelligence and leadership style: An investigation within a major telecommunications company, Ph.D.Capella University, AAT 3288872, P. 89.
-Renee, S. M., D. B. A. (2006). An examination of the relationship between emotional intelligence and leader effectiveness, Nova Southeastern University, AAT 3205547, P. 107.
-Rice, C.L. (1999). A quantitative study of emotional intelligence and its impact in team performance: Unpublished master’s thesis.University of Malibu.
-Saathoff, K. I. (2009). The moderating role of employee emotional intelligence on organizational citizenship behavior, Adabting to superiviser styles, M. A. University of Nebraska at Omaha, P. 149.
-Sharon, R. K. (2009). Assessing emotional intelligence among information technology and non-information technology professionals, North Central University, 97.
-Tourville, S. R. D. (2008). Training pastors in emotional intelligence and situational leadership skills. AAT 3311274, P. 195.
-Weinberger, L. A. (2003). An examination of the relationship between emotional intelligence, leadership style and perceived leadership effectiveness, Ph.D., University of Minnesota, AAT 3113218, P. 209.
-Woods, B. R. (2010). The relationship between manager’s emotional intelligence and perceived leadership style, Ph.D., Capella University, AAT, 3409369, P. 112.
-Xie, Y. (2009). An empirical analysis of the antecedents of knowledge management strategies, D.B.A.NovaSoutheasternUniversity, 142.