- الحسینی، سید حسن. (1379)، تئوری مهندسی مداوم سازمان، دانشگاه هرمزگان، چاپ اول.
- الوانی، مهدی. (1385)، آموزش و بهسازی منابع انسانی، ناشر: موسسه مطالعات و برنامه ریزی آموزشی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، تهران.
- شیربیگی، ناصر. (1386)، مقایسه تعهد سازمانی و چارچوب های رهبری در بین اعضای دانشگاه هند و ایران، پایان نامه دکتری، دانشگاه تبریز.
- خاکی، امیر. (1376)، بررسی عوامل موثر بر اجرای نظام مدیریت مشارکتی از طریق سیستم پیشنهادهای کارکنان بر بهرهوری و رضایت شغلی کارکنان در دانشگاه فردوسی مشهد، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوسی.
- گال، مردیت. (1382)، روش های تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی، جلد 2، مترجم نصر، تهران، انتشارات سمت.
- طاهری لاری، مسعود. (1377)، مدیریت تغییر و تحول سازمانی، انتشارات درخشش.
-Ahearne, M, Mathieu, J & Rapp, A (2005). " To Empower or Not to Empower Your Sales Force? An Empirical Examination of the Influence of Leadership Empowerment Behavior on Customer Satisfaction and Performance "Journal of Applied Psychology, Vol 90, No 5.
-Brown,B (2006). "Business lecturers' perceptions of the nature of entrepreneurship and behavior of leadership" , International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, Vol 12, No 5.
-Halford, A (1994).Faculty morale-enhancing it in spite of diminishing resources and challenge. International conference for community college chair and other instructional leaders.Vol 2, No 10.
-Nixon, B (2002). " Facilitating Empowerment in Organizations ", Leadership & Organization Development Journal Research paper; Vol 15, No 4.
-Wing, L. S (2004). " Personal empowerment: self as tool"- Empowerment in Organizations, Vol 4, No 3.
-Wyer, P& Mason, J (1999)." Empowerment in small businesses "Participation and Empowerment Case study: An International Journal; Vol 7, No 7.
-Yau, D. Sculli, B(1990)." Managerial Traits and Skills", Journal of Management Development, Vol 9, No 6.