- احدی، حسن. (1387)، سه شنبه، روزنامه سراسری صبح ایران.
- حیدری تفرشی، غلامحسین و همکاران. (1381)، نگرش نوین به نظریات سازمان و مدیریت در جهان امروز. تهران. انتشارات فراشناختی اندیشه.
- سیف، علی اکبر. (1384)، روانشناسی پرورشی (روانشناسی یادگیری و آموزش). انتشارات آگاه.
- کارشکی، حسین. (1381)، تأثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر درک مطلب دانش آموزان. مجله روان شناسی سال ششم. شماره 1.
-قورچیان، نادرقلی. (1382)، کالبدشکافی استاندارد سازی در آموزش و پرورش در هزارۀ سوم. همایش علمی استاندارد و استانداردسازی. انتشارات مدرسه.
- قورچیان، نادرقلی. (1384)، نظریه های سازمان و مدیریت. دانشنامه دورۀ دکتری مدیریت آموزشی. واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی.
- لوتانز، فرد. (1374)، رفتار سازمانی. ترجمه غلامعلی سرمد، مؤسسه عالی بانکداری ایران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی.
- مکتبی، سیدحبیب. (1388)، ارائه چهارچوب مفهومی مدیریت آموزشگاهی مبتنی بر فراشناخت برای مدیران مدارس ابتدایی شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد.
- ملکی، بهرام. (1384)، تأثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر افزایش یادگیری و یادداری فنون درسی مختلف. تازه های علوم شناختی. شماره 3.
- منوریان، عباس. (1380)، مدیریت کیفیت جامع یا مهندسی مجدد کار. ویژه نامۀ مدیریت کیفیت، فصلنامه علمی کاربردی مدیریت دولتی، شمارۀ 52. انتشارات مدیریت دولتی.
- نیازآذری، کیومرث. (1382)، فراشناخت یاددهی– یادگیری. تهران، انتشارات فراشناختی اندیشه.
-Aydin U,Ubuz (2010), learning and individual diffrences.vol:20 issue:5 published:oct 2010.
-Blatchford. J. petayana. D (2004), “Metacognition, Literature Review”.
WWW.ioe. Ac. Uk.
-Cooper susan suny (2005), metacognition in the adult leader weber state university, ogden ut, usa.
-Flavell, J.H (1979), Meta cognition and cognitive monitoring: Anew area of cognitive- developmental inquiry. American psychologist , 34, 906- 911.
-Jackson, Norman (2008), Atool to Evaluate self- Regulatory Behaviours in Learning processes.
-Kleitman. Sabina and stankov. Lesar (2006), self- confidence and metacogintive processes learning and Individual Difference iv (2007),161-173.
-Rachel Ben- Ari (2004),”coping with the Jewish- Arab conflicit: A comparison Among three models.”Journal of social Issues , vol. 600. No, 2.PP. 307-322.
-Samonovich. Alexei v.et. Al (2008), self- Awareness as meta cognition a bout owe
self- concept.
-Snyder, M (1998), self- monitoring of expressive behaviour . Journal of personality and social psychology.
-
Thongthai W (2010), The Students' Metacognition on Desirable Characteristics of Educational Researcher.PROCEEDINGS OF 2010 INTERNATIONAL CONFERENCE ON HUMANITIES, HISTORICAL AND SOCIAL SCIENCES.
-Whitebread.d, Coltman.p, Pasternak.d, Claire Sangster, et al (2009),