اولویت بندی مؤلفه های اقتصادی واجتماعی تأثیرگذار بر توسعه آموزش الکترونیکی در نظام آموزش عالی ایران (مطالعه موردی دانشگاه های استان مازندران)
نوع مقاله : مقاله پژوهشی
چکیده
این مقاله بر اولویتبندی مؤلفههای اجتماعی و اقتصادی تأثیرگذار بر توسعه آموزش الکترونیکی در نظام آموزش عالی ایران تمرکز دارد که از پژوهشی تحت همین عنوان استخراج شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و نوع مطالعه، توصیفی(زمینه یابی) بوده است و جامعه آماری آن به صورت مورد پژوهی شامل کلیه متخصصان آموزش الکترونیکی در دانشگاههایاستان مازندران(340 n =) میباشد. حجم نمونه با استفاده از جدول کرجسی و مورگان 181 نفر تعیین گردید که با روش نمونه گیری تصادفی طبقهای انتخاب شدند. ابزار سنجش این پژوهش را یک پرسش نامه محقق ساخته با ضریب اعتبار 89/0 تشکیل میدهد که اعتبار تست با استفاده از آلفای کرونباخ و روایی آن به روش محتوایی و به رؤیت کارشناسان و متخصصان رسیده است. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آزمونهای استنباطی بر مبنای تعیین نرمال بودن نظریات از طریق آزمونهایt تک نمونهای و آزمونکولموگروف-اسمیرنف انجام شد.نتایج حاصل از این تحقیق حاکی از آن است که عوامل اجتماعی و اقتصادی به ترتیب در توسعه آموزش الکترونیکی در نظام آموزش عالی ایران مؤثر میباشند و بر مبنای این نتایج،پیشنهادهای کاربردی در زمینه تقویت عوامل معین ارائه گردید.
. (1392). اولویت بندی مؤلفه های اقتصادی واجتماعی تأثیرگذار بر توسعه آموزش الکترونیکی در نظام آموزش عالی ایران (مطالعه موردی دانشگاه های استان مازندران). تحقیقات مدیریت آموزشی, 5(18), 51-60.
MLA
. "اولویت بندی مؤلفه های اقتصادی واجتماعی تأثیرگذار بر توسعه آموزش الکترونیکی در نظام آموزش عالی ایران (مطالعه موردی دانشگاه های استان مازندران)". تحقیقات مدیریت آموزشی, 5, 18, 1392, 51-60.
HARVARD
. (1392). 'اولویت بندی مؤلفه های اقتصادی واجتماعی تأثیرگذار بر توسعه آموزش الکترونیکی در نظام آموزش عالی ایران (مطالعه موردی دانشگاه های استان مازندران)', تحقیقات مدیریت آموزشی, 5(18), pp. 51-60.
VANCOUVER
. اولویت بندی مؤلفه های اقتصادی واجتماعی تأثیرگذار بر توسعه آموزش الکترونیکی در نظام آموزش عالی ایران (مطالعه موردی دانشگاه های استان مازندران). تحقیقات مدیریت آموزشی, 1392; 5(18): 51-60.