بررسی تاثیر دورههای آموزشی ضمن خدمت فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) بر افزایش مهارتهای شغلی مبتنی بر ICT از دیدمعلمان شهر تهران
نوع مقاله : مقاله پژوهشی
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر دورههای آموزشی ضمن خدمت فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) بر افزایش مهارتهای شغلی مبتنی بر ICT از دید معلمان شهر تهران در سال تحصیلی 90-1389 است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه معلمان مرد مقطع متوسطه شهرتهران در سال تحصیلی 90-89 میباشد. بر این اساس نمونه ای به حجم 175 معلم با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شد. ابزار جمع آوری دادهها پرسشنامه مهارتهای شغلی است. دادههای این تحقیق با استفاده از روشهای آمار توصیفی و استنباطی (فراوانی، درصد فراوانی و خی دو) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج تحقیق نشان داد میان مهارتهای شغلی (طراحی، ارائه و مهارتهای پژوهشی فعالیتهای آموزشی و درسی) مبتنی بر ICT از دید معلمان شرکت کننده در تمامی دورههای ضمن خدمت ICT و شرکت نکرده در تمامی دورههای ضمن خدمت ICT تفاوت معناداری وجود دارد.اما میان مهارت ارزشیابی مبتنی بر ICT میان دو گروه تفاوت معناداری مشاهده نشد.بنابراین میتوان گفت شرکت در دورههای ضمن خدمت ICT میتواند به افزایش مهارتهای شغلی(طراحی، ارائه و پژوهش) مبتنی بر ICT در معلمان منجر گردد.
. (1393). بررسی تاثیر دورههای آموزشی ضمن خدمت فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) بر افزایش مهارتهای شغلی مبتنی بر ICT از دیدمعلمان شهر تهران. تحقیقات مدیریت آموزشی, 5(19), 163-184.
MLA
. "بررسی تاثیر دورههای آموزشی ضمن خدمت فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) بر افزایش مهارتهای شغلی مبتنی بر ICT از دیدمعلمان شهر تهران". تحقیقات مدیریت آموزشی, 5, 19, 1393, 163-184.
HARVARD
. (1393). 'بررسی تاثیر دورههای آموزشی ضمن خدمت فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) بر افزایش مهارتهای شغلی مبتنی بر ICT از دیدمعلمان شهر تهران', تحقیقات مدیریت آموزشی, 5(19), pp. 163-184.
VANCOUVER
. بررسی تاثیر دورههای آموزشی ضمن خدمت فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) بر افزایش مهارتهای شغلی مبتنی بر ICT از دیدمعلمان شهر تهران. تحقیقات مدیریت آموزشی, 1393; 5(19): 163-184.